Domowy fitness – jak dobrać sprzęt dla początkującego?

Wizyty na siłowni to dla wielu osób najlepszy sposób na spędzenie wolnego czasu. Regularne ćwiczenia powinny być ważnym elementem życia większości osób, jednak co zrobić, gdy chęci wizyt w centrum sportowym są ogromne, ale brak ku temu możliwości? Czemu by nie urządzić sobie własnego, domowego kącika fitness? Podpowiadamy, w jaki sprzęt do ćwiczeń zainwestować!

Jakie cechy powinien mieć domowy sprzęt do ćwiczeń?

Na początek warto zaznaczyć, czym powinien się cechować sprzęt do domowego fitnessu. Przede wszystkim musi on umożliwiać bezpieczną aktywność, więc należy zrezygnować z ekwipunku wymagającego czyjejś asysty. U siebie w domu większość osób nie ma do dyspozycji trenera, który szybko może pomóc w razie wypadku, więc należy zminimalizować wszelkie ryzyko urazów. Z tym punktem łączy się także sposób użytkowania danego elementu – najlepiej, aby był on dość prosty, ponieważ zbyt skomplikowany sprzęt może zniechęcić do dalszych ćwiczeń.

Na sam początek nie warto także przepłacać i wybierać najdroższe możliwe akcesoria. Dopóki nie spróbujesz regularnych treningów, nie będziesz wiedzieć, czy na pewno chcesz je kontynuować. Warto zatem zdecydować się na tani sprzęt, do którego stopniowo można dokupywać kolejne części. Dobrze też wybrać uniwersalne akcesoria, pozwalające na różnego rodzaju aktywność. Wprowadzają one różnorodność i pozwalają uniknąć nudy.

Paraletki – świetne urozmaicenie zwykłych pompek

Te niepozorne elementy potrafią być naprawdę ciekawym urozmaiceniem każdego treningu. Paraletki to drewniane poręcze na podstawkach o długościach od 20 do zazwyczaj 60 centymetrów. Wykorzystywane są głównie podczas kalisteniki, czyli treningu z użytkiem własnej masy ciała, oraz street workoutu. Pompki wykonywane na podstawkach pozwalają na zejście niżej, dzięki czemu do pracy zaangażowanych jest więcej mięśni. Dzięki niewielkiemu dodatkowi osiągasz zatem znacznie lepsze efekty.

Gumy oporowe – zmień intensywność swojego treningu

Gumy oporowe to doskonały sposób na udoskonalenie rozciągania lub treningu siłowego. Mogą także służyć jako ułatwienie w nauce podciągania – wystarczy tylko zawiesić ten element na drążku i umieścić nogę tak, by opierała się na gumie. Oprócz tego różnego rodzaju gumy pozwalają zabezpieczyć konkretne partie mięśniowe przed niepożądanym ruchem, albo uniemożliwić im pracę wyłącznie do danego punktu. Dzięki różnej grubości i oporowi nadają się dla osób w każdym wieku niezależnie od płci.

Drążek do podciągania – najprostszy trening siłowy

Wykonane prawidłowo podciąganie to jeden z najlepszych sposobów na kształtowanie mięśni pleców, ramion, a także części klatki piersiowej i brzucha. W zależności od preferencji można ćwiczyć z nachwytem lub podchwytem, z rękoma ustawionymi szeroko bądź wąsko, a początkujący mogą skorzystać z pomocy wspomnianej wcześniej gumy oporowej. Sposobów na urozmaicenie treningu jest naprawdę sporo.

Wymienione powyżej sprzęty łączy uniwersalność, łatwość w obsłudze oraz niski koszt zakupu. Wszystkie kupisz na senseipro.pl.

Artykuł powstał we współpracy z senseipro.pl

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *