Proste sposoby na wzmocnienie stawów

Dobry stan naszego aparatu ruchowego powinien być dla nas priorytetem. Stawy są ruchomymi połączeniami pomiędzy kośćmi i odgrywają one bardzo dużą rolę w naszym organizmie. Z czasem ich kondycja staje się jednak zwykle coraz słabsza. Co zrobić, aby temu zapobiec i cieszyć się zdrowymi stawami?

Aktywność fizyczna poprawiająca kondycję stawów

Dla prawidłowego funkcjonowania całego aparatu ruchowego konieczne są regularne ćwiczenia. Dzięki systematycznej aktywności fizycznej wzmacniamy swoje mięśnie, a dzięki temu stawy są odciążone. Jeśli zależy nam na kondycji naszych stawów, powinniśmy zrezygnować z siedzącego trybu życia. W dzisiejszych czasach wielu z nas skazanych jest na pracę za biurkiem. Warto jednak w naszą codzienność wpleść trochę ruchu. Jeśli lubimy sport i chcemy zadbać jednocześnie o nasze stawy, zdecydujmy się na dyscypliny, które polegają na wykonywaniu płynnych ruchów. Może to być jazda na rowerze, joga czy pływanie. Jeśli nie jesteśmy fanami sportu, wystarczy, że przynajmniej raz dziennie pospacerujemy przez co najmniej 15 minut. W drodze do pracy możemy na przykład wysiąść z autobusu przystanek wcześniej niż zwykle. Każdy dodatkowy ruch przyczyni się do poprawienia kondycji naszych stawów. Dodatkowo regularna aktywność fizyczna pomoże nam utrzymać prawidłową masę ciała. Każdy nadprogramowy kilogram obciąża bowiem dodatkowo nasze stawy. Nadwaga czy otyłość to jedne z najczęstszych przyczyn problemów ze stawami.

Odpowiednia dieta dla mocnych stawów

Również sposób odżywiania się ma wpływ na to, jaką kondycję będą miały nasze stawy. Jak już wspomniano wcześniej, nadwaga i otyłość to wrogowie naszego układu ruchowego. Dlatego również nasza dieta powinna być tak zbilansowana, abyśmy utrzymywali przez całe życie prawidłową masę ciała. Dodatkowo powinniśmy do naszego organizmu dostarczać składników, które korzystnie wpływają na nasze stawy. Dlatego też nasza dieta powinna być bogata na przykład w kwasy omega-3, a także białko. Kwasy omega-3 znajdziemy przede wszystkim w rybach morskich czy orzechach. Równie ważny dla naszych stawów jest prawidłowy poziom witaminy D w naszym organizmie. Zapobiega ona także rozwojowi osteoporozy. Przede wszystkim możemy ją dostarczać poprzez ekspozycję na promienie słoneczne, jednak dzięki odpowiedniej diecie również możemy wpłynąć na jej prawidłowe stężenie w naszym organizmie.

Kolagen na stawy – czy rzeczywiście działa?

Ludzki organizm samodzielnie wytwarza kolagen, jednak wraz z upływem lat produkujemy go coraz mniej. To sprawia jednocześnie, że nasze stawy stają się coraz słabsze. Dlatego też suplementacja kolagenu, szczególnie w starszym wieku, może okazać się dla nas bardzo przydatna. Kolagen na stawy wspomoże produkcję mazi stawowej i sprawi, że nasza chrząstka będzie bardziej elastyczna. Preparaty zawierające kolagen na stawy możemy zakupić w każdej aptece bez recepty. Najczęściej mają one formę wygodnych do połknięcia kapsułek. Nie warto jednak wdrażać jakiejkolwiek suplementacji bez konsultacji z naszym lekarzem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *