Odpowiedź na pytanie „Na co zwracać uwagę przy zakupie samochodu od dealera?”, to rzecz jasna odpowiedź dość złożona, bo nawet auta nowe mogą mieć jakieś wady produkcyjne lub defekty. Często egzemplarze uszkodzone nieco blacharsko w czasie transportu sprzedaje się po zaniżonych cenach, bo nie zawsze naprawy kosmetyczne zaliczane do drobnych są najistotniejszymi.
Marka i model
Dla dość wielu z nas kupujących auto od dealera kluczowe znaczenie ma marka, model, wersja silnikowa i kolor. Te zalety często zaliczane do kluczowych mają ogromne znaczenie, jeśli chodzi o auta od dealera, choć dla dość wielu z nas kolor nie ma znaczenia, jeśli chodzi o tę najciekawszą sportową wersję z mocnym benzynowym silnikiem.
Takowe zazwyczaj nie mają dziwnego koloru, ale są też i drogimi, zwłaszcza jako auta nowe. Takie niewielu może kupić za gotówkę i w tym właśnie tkwi ten kluczowy, czyli dość wielu kupuje je na raty, bo tak może wyjść taniej.
Ważnym jest też i to, że w części krajów świata istnieją te profesje zaliczane do pewniejszych w sensie ekonomicznym. Ludzie prowadzący działalność gospodarczą w tej konkretnej branży dostają dość wysokie upusty na nowe auto i to niezależnie od tego, czy jest to ich pierwsze, czy drugie auto.
Transport
Pewnym jest też i to, że samochody nowe transportuje się na specjalnych statkach do transportu samochodów, a potem na autach ciężarowych ze specjalnymi naczepami. Kierowcy tych aut dostawczych odpowiadają za ładunek składający się z tych pięciu lub siedmiu aut.
Jeśli są to dość tanie auta kompaktowe, to ewentualne drobne zarysowanie jednego z nich raczej nie kończy się jakimiś poważnymi konsekwencjami. Trafia ono do sprzedaży, a potem zostaje sprzedane z nieco większym rabatem, o ile klientowi bardzo przeszkadza ten konkretny defekt wizualny.
Równie wiele znaczy też i to, że na statkach do transportu samochodów auta, czyli ich elementy blacharskie znajdują się pod takim specjalnym fartuchem, dzięki któremu można je szybciej załadowywać i rozładowywać i to bez większych obaw o stan konkretnych egzemplarzy, które w czasie rejsu same z siebie się nie przestawiają.
Egzemplarze testowe
Wiadomo nie od dziś, że te auta od dealera to także samochody testowe, którymi jeżdżą klienci przed zakupem dowolnie skonfigurowanego egzemplarza.
Tego typu samochodem nabija się skromny przebieg, czyli jakichś kilku tysięcy kilometrów, a po jakimś czasie sprzedaje się takowe auto taniej z racji tego, że jest ono lekko używanym. Na takie auto też się znajdą klienci i co równie istotne tych klientów jest wielu, czyli chcą oni wykorzystać to, że auto jest nieco tańszym i ma jedynie minimalne ślady eksploatowania.
Pewna część egzemplarzy testowych jest użytkowana przez dealera i to aż do wprowadzenia wersji poliftowej, bo o tym czasami decydują względy ekonomiczne. Tak się może dziać w czasach mniej ciekawych w sensie ekonomicznym, czyli wtedy gdy nastaje kryzys, a ludzie tracą pracę niemal z dani na dzień. Właśnie wtedy popyt na auta maleje i to znacząco.
Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z autoryzowanym dealerem Mitsubishi i Hyundai AutoCentrumLis.pl |