Automatyzacja procesu wysyłek – niezbędne rozwiązanie w sklepie internetowym

Ile można zarobić na wdrożeniu narzędzi do automatyzacji? Jak wyeliminować wąskie gardła w całym procesie wysyłkowym? Dlaczego błąd ludzki kosztuje najwięcej? Zapoznaj się z najnowszymi trendami i sprawdź, dlaczego wskazówka — unikaj ręcznej obsługi zamówień — ma większe znaczenie, niż kiedykolwiek wcześniej.

Nie prześpij zmian

Handlowcy wiedzą, że konkurencja nie śpi, aby rywalizować, należy zwrócić szczególną uwagę na korzyści, jakie sprzedawca jest w stanie osiągnąć poprzez optymalizację procesów wysyłek i kosztów zarządzania całym procesem. Dlaczego? Podróż produktu od zamówienia online, aż do miejsca docelowego jest długa i kręta. W typowym systemie opartym na manualnych działaniach informacje mogą być rozpowszechniane w wielu różnych dokumentach i plikach, z których każdy może zostać potencjalnie utracony, uszkodzony, błędnie zapisany lub zwrócony z opóźnieniem… a to generuje dodatkowe koszty i końcowe niezadowolenie klienta.

Cena ludzkiego błędu

Ręczna weryfikacja i przetwarzanie dokumentów dostawy to czasochłonne zadanie, które jest podatne na błędy. Większość produkowanych dziś dokumentów biznesowych funkcjonuje całości cyfrowo, ale personel dostarczający nadal wymaga fizycznych kopii. Korzystanie wyłącznie z papierowych wersji dowodu dostawy, które są często gubione lub zupełnie nieczytelne to naprawdę duże ryzyko. Brak dowodów na to, że ​​dostawa miała miejsce, oznacza, że ​​firma nie będzie w stanie wystawić rachunków klientom bądź zostanie zmuszona ponieść koszty dostawy po raz drugi. Dzięki pełnej automatyzacji procesu i opcji śledzenia paczki, ryzyko niejasności i konfliktu z klientem zostaje sprowadzone do minimum.

Automatyzacja potrzebna od zaraz

W życiu każdej rozwijającej się organizacji przychodzi moment decyzyjny, w którym stawiane jest pytanie o potrzebę nowego rozwiązania do obsługi wysyłek. Gdy firma osiągnie określoną liczbę zamówień, musi znaleźć skuteczniejszy sposób na wysyłkę paczek. Dostawcy rozwiązań wysyłkowych automatyzują proces etykietowania, zwiększają dokładność i znacznie ułatwiają śledzenie przesyłek i magazynowych zapasów.

Powinieneś rozważyć zainwestowanie w dostępne narzędzia, jeśli aktualnie:

  • Twoja platforma e-commerce nie pozwala drukować etykiet (rozwiązania wysyłkowe automatyzują ten krytyczny etap w procesie realizacji zamówienia),
  • potrzebujesz automatycznego drukowania etykiet i dodatkowych funkcji, np. powiadomień o śledzeniu,
  • sprzedajesz w różnych witrynach sklepowych (np. na Allegro czy eBay) i chcesz kontrolować proces wysyłkowy w ramach jednej platformy.

Gdy opierasz swoją firmę na latach ręcznych praktyk i procesów, zastąpienie ich bardziej zautomatyzowanym systemem może wydawać się skomplikowane. Czasami codzienne zadania związane z przetwarzaniem przesyłek przychodzących i wychodzących, powiadamianiem adresatów i uzupełnianiem listów przewozowych są trwale zakorzenione w pracownikach. Myślenie poza utartym schematem może okazać się trudne, nawet dla dyrektora zarządzającego, który decyduje o wdrożeniu zmian. Pomimo tych wyzwań, modernizacja ręcznej wysyłki i śledzenia paczek do zautomatyzowanej obsługi nie musi być bolesną procedurą. Czasami wystarczy odpowiednie narzędzie.

Platforma wysyłkowa

Rynek oferuje zaawansowane narzędzia, które automatyzują procesy wysyłek przy niewielkich nakładach finansowych. Platforma GlobKurier.pl to złożony silnik wysyłkowy, który pozwala znaleźć rozwiązania dostosowane do różnych potrzeb biznesowych. Bez względu na to, czym się kierujesz, w ramach serwisu, znajdziesz optymalną opcję wysyłki. Niezależnie, czy zależy Ci na konkretnym przewoźniku, najniższym koszcie lub najszybszej dostawie możesz monitorować oferty w ramach jednej platformy. Kilka kliknięć pozwala znaleźć najatrakcyjniejszą ofertę cenową, np. dla wysyłki paletowej do Niemiec czy Anglii. Praktyczna wyszukiwarka obliczy wolumetryczną wagę, podobnie jak cenę wysyłki elementów niestandardowych. Zamiast polegać na różnych systemach, dostaniesz jeden system, bez skomplikowanych opcji logowań z dostępem do obsługiwanych procesów e-commerce. Korzystając z platformy, możesz liczyć na darmowe integracje e-commerce, moduły: eBay, Allegro, Prestashop, Codarius i wiele innych.

Integrując własną platformę poprzez API GlobKurier.pl, zyskujesz system, który projektujesz wedle własnych preferencji. Co otrzymujesz?

  • bezpieczeństwo transakcji
  • zawsze aktualną ofertę
  • wydruk uzupełnionych listów przewozowych
  • eliminacja błędów przy ręcznym wypełnianiu etykiet
  • możliwość zdefiniowania dodatkowych usług spedytora, takich jak pobranie czy gwarantowana godzina dostarczenia

Szkolenia pracowników

Technologia to nie wszystko. Pierwszym krokiem we wdrażaniu każdej nowej reguły, procedury usprawniającej wysyłkę powinien być kontakt z pracownikami — jeśli nie ze wszystkimi, to przynajmniej z tymi, których zmiana będzie szczególnie dotyczyć. Wymaga to skoordynowanego, ujednoliconego komunikatu od zespołu zarządzającego, który powinien jasno wyrazić zalety automatycznego systemu, proaktywnie przewidywać i odpowiadać na wszelkie obawy pracowników. Bez planu, który jasno wyjaśnia potrzebę zmiany z ręcznej na automatyczną, możesz spotkać się z pewną nieufnością ze strony pracownika, a jest o co powalczyć. Korzystając z silnika wysyłkowego GlobKurier.pl, możesz zaoszczędzić nawet do 125 godzin w skali roku na adresowaniu listów przewozowych.

Na każdym dokumencie dostawy znajdują się ważne informacje, nie tylko adres, ale też wszystkie szczegóły: ilość produktu, data dostawy, informacje o nadawcy i odbiorcy. Zautomatyzowany proces zapewnia, że ​​wszystkie powyższe informacje są gromadzone podczas procedury składania zamówienia online. Po dodaniu danych do bazy danych można je automatycznie wstawić do odpowiednich obszarów dokumentu dostawy. To niweluje błędy, upłynnia procesy, odciąża kadrę. Podczas gdy Twoi pracownicy wiedzą, jak wybrać najlepszego przewoźnika i materiały do ​​pakowania (ponieważ robią to cały czas), mogą nie przekazywać tych informacji innym pracownikom lub lokalizacjom. Wiedza instytucjonalna musi być rozpowszechniana i łatwo dostępna. Tego typu procesy muszą być zorganizowane, powtarzalne lub śledzone przez wszystkich, w przeciwnym razie będą Cię wiele kosztować.

Opcje śledzenia, monitoring stanu magazynowego

W wysyłkowym świecie nie wszystko idzie jak po maśle. Czasami dostawy nie mogą być wykonane — z powodu uszkodzonych produktów lub braków magazynowych… gdy do tego dochodzi bieżąca obsługa zwrotów i kontrola stanu magazynowego, brak automatyzacji procesów to prosty przepis na chaos. Po zautomatyzowaniu procesu powiadomienie o statusie produktu jest wysyłane do systemu w czasie rzeczywistym. Dział obsługi klienta ma  aktualne informacje, które pozwalają szybko i skutecznie poradzić sobie z większością kryzysowych sytuacji. Poziomy zapasów firmy mogą być również natychmiast aktualizowane i widoczne na wszystkich, aby odzwierciedlić aktualny stan procesu wysyłek na każdym etapie obsługi.

Rozsądne kalkulacje

Za każdym razem, gdy do organizacji wprowadzany jest nowy element technologii, analizowany jest przez pryzmat pytania „Ile pieniędzy pozwoli zaoszczędzić wdrożenie?”. Ale nowa inwestycja to coś więcej niż tylko oszczędność gotówki. Oszczędności kryją się też pod innymi postaciami. To często poprawa wydajności w całym przedsiębiorstwie, która może być nie tak łatwa do oszacowania, ale wciąż tak samo ważna. Organizacje wdrażające automatyzację często zauważają zwiększoną produktywności dzięki nowym inwestycjom.

Integracje pozwolą na płynność procesów i pozwolą na oszczędność czasu pracowników.

Poznaj możliwości platformy GlobKurier.pl, obserwuj wzrost wydajności, obniżanie kosztów i skoncentrowanie wysiłków pracowników na priorytetowych zadaniach przynoszących większy zwrot z inwestycji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *