Czy dieta keto może pomóc w menopauzie?

Dieta ketogeniczna bije rekordy popularności dzięki swoim właściwościom i efektom. Wielu ludzi zastanawia się, czy jest dla nich odpowiednia, jeśli w ich organizmie zachodzą aktualnie różne procesy. Nie inaczej rzecz ma się w przypadku menopauzy. Postaramy się przybliżyć temat diety keto w tym stanie.

Dieta ketogeniczna dla kobiet

Chociaż na początku uważano, że jest to dieta głównie dla mężczyzn, w dzisiejszych czasach kobiety stosujące keto nie budzą już żadnego zdziwienia a znakomite efekty przekonują o jej skuteczności. Stan ketozy pobudza ciała ketonowe, jako źródło energii. Pozwala to na lepszą koncentrację, regenerację, wzrost energii oraz wyjątkowo dobre samopoczucie.

Ketoza to stan, w którym organizm pozyskuje energię nie z cukru (glukozy), ale z tłuszczu nagromadzonego w tkankach. Stan ketozy to efektywne spalanie tłuszczu, szczególnie pożądane przez osoby odchudzające się.

Menopauza a dieta keto

Menopauza to proces biologiczny charakteryzujący się ustaniem miesiączki i naturalnym spadkiem hormonów reprodukcyjnych u kobiet. Mogą mu towarzyszyć objawy takie jak uderzenia gorąca, problemy ze snem i zmiany nastroju. Dieta keto może pomóc zrównoważyć poziom hormonów i złagodzić niektóre objawy menopauzy.

Ponadto menopauza może powodować zmiany hormonalne, co wiąże się z tym, że organizm może zmniejszać wrażliwość na insulinę. Nie będzie ona więc dobrze wykorzystana. Dobrze zbilansowany jadłospis keto może poprawić wrażliwość na insulinę, aby stymulować lepszą kontrolę poziomu cukru we krwi. Dieta w menopauzie jest bardzo ważna. Nieodpowiednie dobieranie pokarmów pogłębi tylko jej niepożądane efekty. Zmniejszenie spożycia węglowodanów może obniżyć poziom insuliny i poprawić zaburzenia równowagi hormonalnej, co w tym okresie będzie bardzo korzystne.

Napady głodu oraz zwiększonego łaknienia stanowią duży problem w menopauzie. Dieta ketogeniczna dla kobiet pozwoli zmniejszyć apetyt oraz tak zwany wilczy głód. Po około 4 tygodniach stosowania zwiększa się poziom hormonu, peptydu glukagonopodobnego, który reguluje apetyt a także zmniejsza poziom greliny, hormonu stymulującego apetyt.

Jednym z wyjątkowo niepożądanych efektów menopauzy jest przybieranie na wadze. Dodatkowe kilogramy to często wyjątkowa bolączka kobiet. Jadłospis diety ketogenicznej pozwoli na kontrolowanie wagi ciała, większe zadowolenie z siebie i swojego wyglądu.

Możliwe skutki uboczne diety keto

Dieta keto może zwiększać poziom cholesterolu LDL i dysfunkcję śródbłonka, co może zwiększać ryzyko chorób serca. Ponadto przestrzeganie diety ketogenicznej może prowadzić do niedoborów mikroelementów, zmniejszonego spożycia błonnika i zwiększonego spożycia tłuszczów nasyconych. Warto więc wspomnieć, że każdą większą modyfikację diety powinno się konsultować z lekarzem lub osobą z odpowiednią wiedzą i przygotowaniem, pod jej okiem kontrolować przebieg diety oraz upewniać się, czy nie zaszkodzi naszemu zdrowiu.

Podsumowanie

Dieta ketogeniczna otwiera wiele możliwości i korzyści dla kobiet w okresie menopauzy, może pomóc kontrolować poziom insuliny, zmniejszyć prawdopodobieństwo przyrostu masy ciała a także zmniejszyć łaknienie oraz rosnący apetyt.

Może jednak zwiększać niektóre czynniki ryzyka chorób sercowo-naczyniowych i ograniczać wchłanianie ważnych składników odżywczych.

Chociaż dieta keto może zdziałać cuda u większości kobiet w okresie menopauzy, należy pamiętać, że nie jest to rozwiązanie uniwersalne dla wszystkich. Najważniejsze jest obserwowanie reakcji naszego organizmu na zmiany.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *